Helaas PCC Composers is uitgesteld

Prins Claus Conservatorium Composers

Helaas dit concert wordt uitgesteld, degenen die reeds kaartjes kochten, krijgen hun geld terug.

Bezetting: Eduardo Doreste (alt & sopran sax), Michael Moore (alt sax & klarinet), Sasha Lattuca (piano), Bert van Erk  (contrabas) en Steve Altenberg  (drum)

Het is weer zover, een kwintet dat gevormd wordt met twee masterstudenten van het Prins Clausconservatorium, docenten en een andere professionele muzikant. Dit keer heeft compositiedocent Moore de Spaanse Eduardo Doreste en de Italiaanse Sasha Lattuca uitgekozen.  Vanavond wordt maar weer eens bewezen dat de jazz springlevend is. Wees meer dan welkom!

Eduardo Doreste is een saxofonist, componist en docent. Hij begon het instrument te bespelen in 2002 op zesjarige leeftijd in Madrid, waar hij woonde terwijl zijn klassieke muziekstudies plaatsvonden, tot het jaar 2014. In deze periode volgde Eduardo verschillende vakken die hem een ​​diepgaande kennis van muziek verschaften, en naar aan het einde van deze tijd sloot hij zich aan bij verschillende contexten die hem in staat stelden zich te verdiepen in improvisatie en moderne muziek. In 2018 rondde hij de Jazz-Bacheloropleiding af aan het Conservatori del Liceu in Barcelona. Sindsdien is Eduardo constant op zoek naar een persoonlijke artistieke bijdrage. Een dergelijk inzicht wordt gevoed door een sterke interesse op het gebied van geluidsonderzoek (het opnemen van instrumenten zoals sopraansaxofoon en basklarinet en naast het bouwen van een origineel systeem om zijn eigen muziektaal vast te stellen) en compositie. Op dit moment zit hij in zijn tweede jaar van de jazz-masteropleiding van eveneens het Prins Claus Conservatorium in Groningen.

Sasha Lattuca is een pianist, componist en arrangeur uit Palermo, Italië. Hij begon zijn muzikale opleiding dankzij zijn moeder, zijn eerste pianolerares. Daarna studeerde hij zeven jaar bij Stefano Iannuzzo, een Italiaanse concertpianist. In die tijd nam Sasha deel aan verschillende pianowedstrijden in Italië en behaalde goede resultaten. Hij rondde zijn bachelor- en mastermuziekopleidingen af aan het conservatorium “Alessandro Scarlatti” in Palermo. Als student van de jazzafdeling van het conservatorium won hij de eerste prijs op de “sicilian jazz academy contest 2019”. Sasha Lattuca volgt momenteel dus al zijn tweede mastermuziekopleiding.

Coronamaatregelingen:

Voor een bezoek van een concert in de Brouwerij Martinus heb je vanaf 7 september naast een geldig concertticket ook een geldig Coronatoegangsbewijs nodig.

Dit is een QR-code die je moet activeren door een vaccinatie-, test- of herstelbewijs.  De QR-code kun je vinden in de Corona Check-app of, wanneer je geen smartphone hebt, via CoronaCheck.nl. De code is namelijk te printen. De CoronaCheck-app is downloadbaar in de App Store en Play Store. Kijk voor meer informatie op de website van Rijksoverheid voor alle stappen die nodig zijn om van je vaccinatie-, test- of herstelbewijs een geldig Coronatoegangsbewijs te maken.

Entree: € 10,-

Date(s) - woensdag 8 december 2021