Joris Posthumus: Tokyo’s Bad Boys

Joris Posthumus – alt/sopraansax; Yuischiro Tokuda – altsax; Yuki Nakae – tenorsax; Shunichi Yanagi – piano; Satoshi Tokuda – bas & Gaku Hasegawa -drums

entree: € 15 / € 10

Voorverkoop bij Swingmaster en Brouwerij Martinus

Bestel je ticket online (servicekosten: € 1,50). Promotickets €6

Opzwepende band uit de levendige jazzscene van Tokyo, bijeengebracht door Joris Posthumus, met maar liefst drie saxofonisten. ‘Posthumus bokst de sterren uit de hemel’ (Jazzism).

‘De Japanse jazzscene is alive and booming’, aldus altsaxofonist Joris Posthumus, die tijdens een tournee met de band State of Monc door het Verre Oosten bevriend raakte met zijn collega Yuichiro Tokuda uit Tokyo. Joris ging op tournee door Japan met de band van Yuichiro, ‘een fantastische ervaring’, volgens de Nederlandse saxofonist.

In 2015 nodigde Joris op zijn beurt de Japanner uit voor concerten in Nederland en België, ‘een bombardement van snelheid, techniek, emotie en verrassing’, volgens Jazznu. Kort daarop reisde Joris opnieuw naar Japan om de studio in te duiken met een ‘dream team’ uit Tokyo. Het album TOKYO’S BAD BOYS, uitgebracht in september 2016 op het Challenge Records label, werd enthousiast ontvangen en een uitgebreide tour in Japan volgde. Hoog tijd dus voor Tokyo’s Bad Boys om Nederland onveilig te maken.

Kijk hier naar de album-teaser!!

De pers over het album:

‘Een heerlijk album, vol stomende collectieven en flonkerende soli. Posthumus zelf bokst de sterren uit de Japanse hemel’ Coen de Jonge – (Jazzism)

‘Tokyo’s Bad Boys is een album dat barst van de vaart, liefde voor de muziek, bezieling, technisch vakmanschap en ultiem oog voor details’ Rinus van der Heijden – JazzNu

‘Joris Posthumus is een begenadigd post-bebop altsaxofonist die met zijn tweede album ‘Tokyo’s Bad Boys‘ een stevige deuk slaat in de Nederlandse jazz-scene’ Mattie Poels – Music Frames

entree: € 15 / € 10

Voorverkoop bij Swingmaster en Brouwerij Martinus