Izaline Calister & Ed Verhoeff featuring Angelo Verploegen

20 oktober 2021, Brouwerij Martinus, bezetting: Izaline Calister (zang), Ed Verhoeff (gitaren) en Angelo Verploegen (bugel)

Bij de aankondiging wordt gezegd dat het een beetje een thuiswedstrijd is. “Een beetje? Ik woon hier om de hoek!” reageert de blootvoetse Calister ad rem. Ze speelt met het publiek en met Verhoeff en Verploegen. Zij zitten diep in de muziek verzonken en terwijl zij dat ook zit, maakt ze er theater van. Vertelt verhalen over haar eiland, Curaçao. Een zaak is geen toneelspel en dat is de muziek, het klopt wat zij zingt, het komt recht uit haar hart. In sommige stukken neemt de gitaarklank de zang over en dan de bugel. Het is een prachtige combinatie. De warme klanken van de bugel. De verschillende gitaren die Verhoeff gebruikt past hij aan op het dan Caribische karakter van de muziek, dan weer op de jazzy kant van de muziek. Ze brengen een gevarieerd programma van ‘Chovendo Na Roeira’ van A.C. Jobim via ‘Gracias A La Vida’ van V. Parra naar stukken van Calister zelf om te eindigen met Toon Hermans.

aankondiging:

Poster: Wim van de Vrugt

Izaline Calister & Ed Verhoeff featuring Angelo Verploegen

De kaartverkoop is gestart. Koop nu uw kaartje via: eventbrite.
Let op, dit concert begint om 20:45 uur. Zaal open: 20:15 uur

Line up: Izaline Calister (zang), Ed Verhoeff (gitaren) en Angelo Verploegen (bugel)

Dit keer valt er wel een heel bijzonder trio te verwachten, want hoe vaak gebeurt het dat we een Edison-winnares kunnen aankondigen? Izaline Calister, won de Edison in 2009, heeft als singer-songwriter en charismatisch performer een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd. Sinds tien jaar werkt ze daarbij met gitarist Ed Verhoeff en is hun muzikale samenwerking hoorbaar, bijna voelbaar, verdiept. Samen met bugelspeler Angelo Verploegen grijpen zij terug op een muzikale ontmoeting lang geleden, in de zoektocht naar een derde instrument. Angelo’s warme, intuïtieve bugelklanken geven de juiste aanvulling aan hun hechte samenspel.

De muziek van Izaline is een fusie tussen de traditionele muziek van haar geboorteland Curaçao en jazz met Afro-Caraïbische invloeden. Soms ingetogen, dan weer opzwepend, verovert ze publiek over de hele wereld met zelfgeschreven teksten in het Papiaments. De nummers Wow’i Kariño, Kanta Hélele, Sa Sa Na Awasa, Bendisiona en meer recentelijk Reina di Pardon leverden de Antilliaanse zangeres in het Caribische gebied meerdere nummer-één-hits op.

De naam van gitarist Ed Verhoeff verschijnt regelmatig  met superlatieven in de media. In zijn 25-jarige carrière was hij te beluisteren in een verscheidenheid aan stijlen. Maar is het zijn persoonlijke benadering en zeer eigen geluid dat hem tot zo’n gewild musicus maakt. Trompettist en bugelspeler Angelo Verploegen is vooral bekend van jazzsextet The Houdini’s, waarmee hij vele tournees deed en talloze cd’s opnam. Daarnaast speelt hij met Amsterdam Jazz Trio, Paul van Kemenade’s Three Horns and a Bass, het Jazz Orchestra of the Concertgebouw en het Metropole Orkest. Als producer is Angelo betrokken geweest bij opnames van onder anderen Denise Jannah, Benjamin Herman en Misha Mengelberg.

Het repertoire van dit bijzondere trio bestaat uit originals en bewerkingen. Het geeft Izaline daarbij de ruimte tot haar sterke interpretatie van een breed scala aan stijlen. Kortom, een avond om naar uit te kijken!

Voor interessante interviews, de jazzhelden:

Izaline Calister

Angelo Verploegen

Coronamaatregelingen:

Voor een bezoek van een concert in de Brouwerij Martinus heb je vanaf 7 september naast een geldig concertticket ook een geldig Coronatoegangsbewijs nodig.

Dit is een QR-code die je moet activeren door een vaccinatie-, test- of herstelbewijs.  De QR-code kun je vinden in de Corona Check-app of, wanneer je geen smartphone hebt, via CoronaCheck.nl. De code is namelijk te printen. De CoronaCheck-app is downloadbaar in de App Store en Play Store. Kijk voor meer informatie op de website van Rijksoverheid voor alle stappen die nodig zijn om van je vaccinatie-, test- of herstelbewijs een geldig Coronatoegangsbewijs te maken.

De 1,5-meterregel wordt niet meer gehanteerd. Wel zijn er vaste zitplekken.

Entree: € 15,-

Date(s) - woensdag 20 oktober 2021