Jubileum

logo40jaar

JAZZ & ART FESTIVAL

De stichting Jazz in Groningen (SJIG) bestaat in 2016 veertig jaar! Om dit te vieren werd op 25 november het JAZZ & ART FESTIVAL in het Der Aa-theater te Groningen georganiseerd.

Hier een foto-verslag!!

Een bijzondere samensmelting van Jazz, dans, multimedia en elektronica in het kader van 40 jaar Stichting Jazz in Groningen!

jazzartfestival-4695

jazzartfestival-4700

jazzartfestival-4703

jazzartfestival-4723

jazzartfestival-4721

jazzartfestival-4712

jazzartfestival-4759

jazz-art-fest-2-gelder-baas

jazz-art-fest-3-gelder-baas-erker

jazz-art-fest-6-gelder-baas-erker

jazz-art-fest-4-debora

foto Willem Schwertmann

Klik hier voor meer foto’s van Willem Schwertmann!

Voor dit festival is speciaal een collectief samengesteld bestaande uit overwegend jonge Groningse kunstenaars uit de wereld van de hedendaagse jazz- en geïmproviseerde muziek, dans, theater, multimedia en elektronica met als doel om in gemengde combinaties van kunstdisciplines projecten te bedenken en uit te voeren.

Naast de dansers van de spraakmakende CLUB GUY & RONI’S Poetic Disasters Club heeft de organisatie aanvullend drie belangrijke aanjagers uit de hedendaagse Nederlandse jazz uitgenodigd om deel te nemen aan deze bijzondere avond, te weten; gitarist REINIER BAAS en de saxofonisten BEN VAN GELDER en METE ERKER.

Wisselende kleine- en grotere ensembles presenteren in meer dan tien verschillende projecten een avondvullend programma waarbij diverse kunstdisciplines in verschillende vormen samenkomen en samensmelten. Dat levert nieuwe interessante werelden op waar grenzen worden opgezocht en lastig te onderscheiden vallen.

Line up:

Solisten:  Reinier Baas: gitaar, Mete Erker: saxen, Ben van Gelder: sax,

Muzikanten: Leo Grimaudo: gitaar, Mirjam de Bora: zang, Carolina Giannakopoulou: zang, Jan Ruerd Oosterhaven: contrabas, Aleksandar Škorić: drums

Performance: Antoinella Cutaia, Carolina Giannakopoulou, Tatiana Matveeva, Manuel Paolini, Agnese Fiocchi en Melpomeni Kyriazi

Dans: ‘Cub Guy and Roni’s PDS: Agnese Fiocchi, Manuel Paolini, Tatiana Matveeva

Visuals: Sophie Spendel

Eleltronica: Leo Grimaudo, Renger Koning (Soundbase)

Dit festival i een initiatief van Stichting Jazz in Groningen i.s.m. het Atelier IL Sole in Cantina. De stichting wil op deze wijze nieuwe kansen creëren en de gelegenheid bieden aan verschillende kunst- en cultuurdisciplines om een goede basis te leggen voor nieuwe, interessante en spannende  samenwerkingsverbanden. Dit evenement komt mede tot stand gekomen door een bijdrage van het J.B. Scholtenfonds.

Stichting Jazz in Groningen

De Stichting Jazz in Groningen wil haar doelstelling: 'het bevorderen van de jazz en geïmproviseerde muziek in de meest brede zin van het woord', vervullen door met haar reguliere concerten te zorgen voor continuïteit in het bijzondere muziekaanbod op kleinere podia.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van alle jazz activiteiten in en rond Groningen door je in te schrijven voor onze Nieuwsbrief