Van Binsbergen Playstation

Mete Erker – tenorsax, basklarinet; Miguel Boelens – altsax, sopraansax; Morris Kliphuis – hoorn, trompet; Joost Buis – trombone, lapsteel; Albert Van Veenendaal – prepared piano; Corrie Van Binsbergen – gitaar; Dion Nijland – bas & Yonga Sun – drums

entree: € 17 / 12

Met VANBINSBERGEN PLAYSTATION heeft Corrie van Binsbergen de draad van haar eerdere instrumentale bands zoals Corrie en de Brokken en Vanbinsbergen (kwartet met Anton Goudsmit) weer opgepakt. De gitariste heeft met deze topmuzikanten een heerlijk energieke superband samengesteld, waarmee ze gelijk een zeer succesvol eerste seizoen had, met onder meer een optreden op North Sea. Hun eerste CD ‚Live’ werd genomineerd voor de Edison Publieksprijs 2016.

Vorig jaar kwam hun tweede album uit: Tales Without Words. Een conceptalbum met composities die Van Binsbergen componeerde voor haar literaire concerten en bewerkte voor de band. Ook met dit album gooide ze hoge ogen. Voorjaar 2018 componeerde Van Binsbergen in opdracht van de Gemeente Amsterdam een speciale suite voor de band voor de viering van Westergasfabriek 15-jaar.

• Van Binsbergen compositions are concise and engaging, cleverly arranged and employ fully the octet flowing energy as a small big band. (Salt Peanuts)
  • Vanbinsbergen Playstation maakt je zelfs blij als je je dag niet hebt. (JazzNu)
  • Het ruige randje kwam van Van Binsbergen zelf met indringend, episch spel. (Parool)
  • This is the most incredible music. Bebop with a modern twist, I am an instant fan!(fb)

En lees hier alvast wat JazzNu er in Tilburg van vond!

entree: € 17 / 12

Corrie van Binsbergen en Joost Buis zijn Jazzhelden!

Date(s) - zondag 9 september 2018