Rein de Graaff Trio met Gary Smulyan

Gary Smulyan – baritonsax; Rein de Graaff – piano; Marius Beets – bas & Eric Ineke -drums

entree: € 15 / € 10

Voorverkoop bij Swingmaster en Brouwerij Martinus

Bestel je ticket online (servicekosten: € 1,50). Promotickets €6

De inmiddels 75-jarige jazz-pianist Rein de Graaff is een absolute meester in het genre Bebop Jazz.

Hij is als bandleider en sideman te horen op meer dan 40 jazz CD’s. Rein gaat (gelukkig!) nog steeds door met het naar Nederland halen van Amerikaanse Jazz virtuozen.

Bij BROUWERIJ MARTINUS de nieuwe concert locatie van Stichting Jazz in Groningen – speelt hij in trio bezetting met de vermaarde saxofonist Gary Smulyan. Topkwaliteit verzekerd want deze ware internationale ambassadeur van de baritonsax  staat voortdurend op nr. 1 in de prestigieuze Down-Beat Magazine (2014, 2015 en 2016!).

‘SMULYAN puts the “tone” back in baritone’, schreef Downbeat, en dat krachtige, expressieve geluid vergeet je inderdaad niet snel.

Gary Smulyan heeft vele saxofoonsecties verankerd, in big bands als The Young Thundering Herd van Woody Herman en het Mel Lewis Jazz Orchestra, en werkte samen met Dizzy Gillespie, Stan Getz, Ray Charles en vele anderen. Als solist staat hij garant voor ‘Non-stop, on the edge saxophone enthusiasm’ (Jazz Times).

Rein De Graaff ontving in zijn imposante carrière o.a. de Boy Edgar prijs en North Sea Bird Award.

Bekijk het Jazzhelden portret!!

entree: € 15 / € 10

Voorverkoop bij Swingmaster en Brouwerij Martinus