Hopscotch

Matt Wilson – drums; Giuseppe Doronzo – baritonsax & Jorrit Westerhof -gitaar

entree €12 / €7

Koop je ticket op Facebook!

Hopscotch is het nieuwe speelse trio bestaande uit Matt Wilson (drums), Jorrit Westerhof (gitaar) en Giuseppe Doronzo (bari sax). Spelend tussen traditie, vrije improvisatie, veel humor, hedendaagse klassiekers en berust op sterke individuele viruositeit, brengt dit trio een ervaring wat ergens ligt tussen een stand-up comedy show en een emotioneel meeslepende avond.

Matt Wilson (USA)

Matt Wilson is al jarenlang een vooraanstaande drummer in de New Yorkse jazzscene. Hij werkte in de afgelopen jaren samen met: Herbie Hancock, Randy Brecker, Joe Lovano, John Scofield, Charlie Haden, Lee Konitz, Dewey Redman, Elvis Costello, Dee Dee Bridgewater, Dianne Reeves, Chris Botti, John Zorn, Wynton Marsalis, Bill Frisell, Pat Metheny en vele anderen.

Hij heeft eigen bands als het Matt Wilson Quartet, Arts and Crafts, Christmas Tree-O and het Carl Sandburg Project. Momenteel is hij bezig met zijn nieuwe project Honey & Salt waarvan hun album eind augustus is uitgekomen.

Jorrit Westerhof (NL)

De jonge Jorrit Westerhof is de afgelopen jaren bezig met een nieuwe naam in de Europese jazzwereld te worden. Zo viel hij in 2012 al op in het Nationaal Jeugd Jazz Orkest o.l.v. van Eric Vloeimans, met wie hij later wederom werd gevraagd om concerten mee te spelen met het welbekende Gatecrash. Daarnaast speelde hij de afgelopen tijd met o.a. het Michael Moore Bigtet, en nieuwere opkomende bands als Startas Orkester, Tchip Hopzz en zijn eigen trio 3times7. In Juni 2017 heeft hij twee debuutalbums uitgebracht, I don’t know what I can imagine met verschillende gast muzikanten en Squeeze the lemon met 3times7.

Giuseppe Doronzo (IT)

Nadat Giuseppe zijn bachelor and master in klassieke muziek heeft gehaald in Italie, is hij naar Groningen (NL) verhuisd om zich te verdiepen in jazzmuziek. Daar werkte hij al snel met iedereen in de lokale scene samen en leerde daar ook Jorrit kennen. Samen spelen ze ook in het Michael Moore Bigtet. Tegenwoordig is Giuseppe diep geïnfiltreerd in de Amsterdamse impro scene waar hij veel gevraagd is, en hij is veel actief met het trio AVA, wiens debuut album Music from an imaginary land lovend wordt ontvangen. Hij werkte o.a. samen met Michael Moore, Joe Lovano, Mariem Hassan, Vince Mendoza, Paolo Fresu, Tullio De Piscopo, Taylor Ho Bynum, Steve Potts, Reberto Ottaviano, Ralph Alessi, Gianni Lenoci, Iziana Ghiglioni, Lothar Sthral and Irene Aebi Lacy.

entree €12 / €7

Koop je ticket op Facebook!

Date(s) - woensdag 18 oktober 2017