Ben van den Dungen Quartet

Ben van den Dungen – tenorsax, sopraansax; Miguel Rodriguez – piano; Marius Beets – contrabas & Gijs Dijkhuizen – drums

entree: € 12 / € 7

“Jazz moet ‘danceable’ zijn en de blues moet erin zitten”, zei drummer Art Blakey ooit.

Het zou het motto kunnen zijn voor de muziek die Ben speelt met zijn nieuwe groep. Ben van den Dungen begon zijn carrière in het begin van de 80-er jaren met het illustere Ben van den Dungen – Jarmo Hoogendijk Kwintet. Sindsdien heeft hij in menige groepen gespeeld en hij heeft, met verschillende groepen, zo’n 5000 concerten in 70 verschillende landen gegeven.

Bekijk hier het Jazzhelden portret

Het huidige Ben van den Dungen Quartet is een bijzondere combinatie van persoonlijkheden die alleen de jazz samen kan brengen. De musici mengen hun muzikale afkomst en talent op een aanstekelijke manier. Helemaal van deze tijd, met een “happy feel” en 100% pure jazz. Ben heeft met deze groep drie cd’s uitgebracht. De eerste was ‘Ciao City’ en is opgenomen in 2012. In mei van 2014 speelde Ben van den Dungen zeven dagen in de beroemde jazzclub in Madrid ‘Cafe Central’. Het resultaat was de tweede cd ‘A night at the club’. De Trouw schreef er het volgende over: ‘Zijn spel heeft een bezieling die je in de hedendaagse jazz helaas te weinig tegenkomt’. ‘2 Sessions’, de derde CD, werd opgenomen na een tournee door Argentinië. Ben had genoeg van het oude repertoire en nam de CD met een compleet nieuw repertoire zonder voorbereidingen op. Een totaal andere aanpak dan we van Ben gewend zijn. Het album ontving lovende recensies in de Nederlandse pers.

Voor meer informatie; www.benvandendungen.nl

entree: € 12 / € 7